Tegelijk met de verhuizing van Irene en de komst van Amber kwam er nog een enorme verandering aan. Een nieuw kassasysteem.! Tot dan toe werkten we met een sterk verouderd kassa programma, waarvan wij nog de enigen in Nederland waren die het gebruikten en waarvoor al 2 jaar lang geen helpdesk meer was. Stiekem denk ik dat onze Hulp toch van Boven kwam, want we hebben 2 jaar lang geen problemen gehad die we zelf niet konden oplossen. Een wonder op zich. Wat ook mooi is, is dat juist in dit jaar er een nieuw kassaprogramma voor de christelijke boekhandel is ontwikkeld en we daarmee per oktober aan de gang zijn gegaan. Nieuwe computer, nieuw programma, nieuwe mensen, nieuwe printers…. Iedereen die zoiets wel eens heeft meegemaakt, weet dat het van tevoren altijd heel makkelijk lijkt, maar in de praktijk, blijkt elke nieuwe handeling weer de nodige uitdagingen met zich mee te brengen. Ik zal jullie de details besparen van bon- sticker- en lijstprinters die allemaal in een identiteitscrisis leken te verkeren en zowel Amber, mij en de leverancier menig hoofdpijn heeft bezorgd. En dan heb ik het nog niet over de hele voorraad die de in gescand werd, maar uiteindelijk niet te integreren viel. Maar stapje voor stapje gaan we vooruit. Zo langzamerhand komt de voorraad er goed in en kunnen we rechtstreeks bestellen en afrekenen met de klanten. Maar ik hoop dat jullie hier en daar nog wat geduld met ons hebben als we even iets niet kunnen vinden in de winkel of als we hier en daar een beetje staan te stuntelen. Ook is er op dit moment nog geen webshop actief. Die gaat er zeker komen en dan is ook voor iedereen zichtbaar of we een product in voorraad hebben. Maar als je wel eens met dit soort zaken te maken hebt gehad dan weet je dat een nieuw computersysteem een enorme oefening in geduld is voor iedereen! En behalve dat…, het kost ook geld, niet alleen in de aanschaf, maar ook om de nieuwe producten up to date te houden en om bijvoorbeeld een helpdesk te hebben. Ook dat is de reden dat we vragen om vriend van Samma te worden of te blijven door extra financiële support en door vooral bij Samma te blijven kopen. Stuur gerust een mail naar info@samma.nl als je iets wilt bestellen nu we even geen webshop hebben.